Hospitality

Klantgerichtheid met een oprechte glimlach? Til het serviceniveau van jouw (horeca-)zaak naar een hoger niveau. Dankzij de maatwerkcursus Hospitality weten jouw medewerkers straks precies hoe ze gasten in de watten moeten leggen.

Klantgerichtheid met een oprechte glimlach? Til het serviceniveau van jouw (horeca-)zaak naar een hoger niveau. Dankzij de maatwerkcursus Hospitality weten jouw medewerkers straks precies hoe ze gasten in de watten moeten leggen.

Horeca, voeding en bakkerij

Jij wilt jouw gasten zo’n gastvrij en welkom gevoel geven, dat ze het fijn vinden om in jouw (horeca-) gelegenheid te komen én blijven terugkomen. Dat doe je door service te bieden op hoog niveau. Jouw medewerkers zijn klantgericht en klantvriendelijk en onthalen je gasten altijd met een oprechte glimlach.

De maatwerkcursus Hospitality leert jouw medewerkers hoe ze dit serviceniveau kunnen bieden en gasten op de beste manier in de watten kunnen leggen. Een manier waarop je je kunt onderscheiden van jouw concurrenten. En de harten verovert van jouw gasten.

Klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en hospitality zijn kernbegrippen in deze maatwerkcursus.

Wat leer je?

In de maatwerkcursus Hospitality leren je medewerkers over de volgende onderwerpen:

Gastvrijheid

  • Wat is gastvrijheid?
  • Hoe ben je gastvrij?
  • Wat zijn voordelen van gastvrijheid?

Wie is de klant?

  • Hoe kom je achter de wens van de klant?
  • Hoe ga je om met verschillende doelgroepen?

Hoe ziet de klant jullie bedrijf?

  • Hoe moet je een guest journey vormgeven?
  • Wat zijn Unique Selling Points (USP’s)?
  • Welke invloed heb je daar als medewerker op?

Hoe ziet de klant jou als medewerker?

  • Waarmee maak jij het verschil?
  • Hoe kom je over?

Communicatie met de klant

  • Sales
  • Representatief zijn als medewerker

Werkvorm ter afronding: we sluiten steeds af met een vraag zodat het geleerde beklijft. De vraag is: wat heb je geleerd en wat ga je na de cursus anders doen?

Na succesvolle afronding van de cursus ontvang je een bewijs van deelname.

Mystery visit

De uitvoerend docent kan vooraf op mystery visit komen, als dit gewenst is. Het doel van de mystery visit heeft twee aspecten:

  1. De docent krijgt een beeld van jouw locatie en het huidige serviceniveau.
  2. De docent kan de inhoud van de cursus nog beter op de doelgroep afstemmen door te zien hoe het er in de praktijk aan toegaat bij jullie bedrijf of organisatie.

De kosten voor de maatwerkcursus Hospitality zijn op aanvraag en afhankelijk van de opleidingsvraag.

Voor wie is deze cursus?

De maatwerkcursus Hospitality is voor medewerkers in de horeca, overheidsinstellingen, sportbedrijven of andere organisaties die gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan.

Adviseurs Leven Lang Ontwikkelen

Stel je vragen over

  • Beveiliging en veiligheid
  • Horeca, voeding en bakkerij
  • ICT en media
  • Maatwerktrajecten
  • Verkoop en ondernemerschap
  • Mobiliteit, transport en logistiek

Stel je vragen over

  • Beveiliging en veiligheid
  • Facilitaire dienstverlening
  • Horeca, voeding en bakkerij
  • Maatwerktrajecten
  • Marketing, communicatie en evenementorganisatie
  • Toerisme, luchtvaart en recreatie
  • Uiterlijke verzorging
  • Nederlands, rekenen en digitale vaardigheden
  • Verkoop en ondernemerschap
  • CIOS, sport en bewegen

Duur

Hospitality is een maatwerkcursus. Graag bespreken we je precieze opleidingsvraag. Afhankelijk daarvan bepalen we de duur van de cursus in overleg.

Groepsgrootte

15

Contact & aanmelden

Wil je meer informatie, heb je een vraag of wil je je aanmelden voor deze opleiding? Vul dan onderstaand formulier in. Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op. Dank je wel!

Bekijk ook eens

Is gastvrijheid voor jou nog meer dan een glimlach? Leer hoe je jouw gasten het beste in de watten legt tijdens de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid.

Horeca, voeding en bakkerij
Geert Hendriks, Luc Poelen

De cursus HACCP geeft jou of je medewerkers de kennis die nodig is over hygiëne en het voorkomen van voedselvergiftigingen en -infecties in de horeca.

Horeca, voeding en bakkerij
Geert Hendriks, Luc Poelen

Wil jij de horeca-vakmensen van de toekomst opleiden in jouw bedrijf? Jouw enthousiasme voor het vak overbrengen op nieuwe medewerkers, studenten en stagiairs? Met de cursus Leermeester SVH weet jij precies welke begeleiding en vaardigheden zij nodig hebben om te kunnen werken in de horeca.

Horeca, voeding en bakkerij
Geert Hendriks, Luc Poelen