Horeca etiquette en gastvrijheid

Is gastvrijheid voor jou nog meer dan een glimlach? Leer hoe je jouw gasten het beste in de watten legt tijdens de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid.

Horeca, voeding en bakkerij

Dankzij jouw gastvrije glimlach komen gasten graag terug in jouw horecazaak. Maar wat kun je nog meer doen als horecaprofessional? Jouw gast verwacht een goede service, aandacht en een respectvolle benadering en behandeling. In de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid leer je hoe je het jouw gasten naar de zin kunt maken.

De horeca in Nederland is voortdurend in beweging: innovaties en trends volgen elkaar snel op. Veranderingen in het verwachtingspatroon van gasten zorgen ervoor dat je altijd scherp moet blijven op de kwaliteit. Deze cursus helpt je daarbij.

Wat leer je?

In de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid leer je over omgangsvormen en etiquette. Omgangsvormen zijn essentieel in het zakendoen. De juiste inzet van omgangsvormen zorgt ervoor dat je goed kunt communiceren met je gasten. En dat ze zich welkom en gezien voelen.De etiquette is een geheel van cultuurgebonden beleefdheidsregels en de omgangsvormen. De kern van de etiquette is: rekening houden met de gevoelens van anderen en met de gebruiken in een samenleving. In alle situaties waarin mensen met elkaar omgaan.

Tijdens de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid leer je over:

  • tafeletiquette
  • omgang met zakelijke en/of internationale gasten
  • omgang met andere culturen en gebruiken
  • kleding-etiquette
  • service en gastvrijheid

Voor wie is deze cursus?

Deze cursus is voor jou als je binnen je beroep dagelijks te maken hebt en communiceert met relaties, (zakelijke) gasten en internationale gasten. In deze communicatie met gasten zijn de juiste etiquette, gastgerichtheid en een gevoel voor service belangrijk als middelen voor succes. Bijvoorbeeld als je werkt als bedieningsmedewerker in de horeca. Maar ook als je in een beroep werkt waarin gastvrijheid een rol speelt, is deze cursus geschikt voor jou. De opzet van de training is praktijkgericht. Tijdens de cursus kun je input geven en situaties aandragen vanuit je eigen dagelijkse werkpraktijk.

Startdatum, locatie en kosten zijn in overleg.

Adviseurs Leven Lang Ontwikkelen

Stel je vragen over

  • Beveiliging en veiligheid
  • Horeca, voeding en bakkerij
  • ICT en media
  • Maatwerktrajecten
  • Verkoop en ondernemerschap
  • Mobiliteit, transport en logistiek

Stel je vragen over

  • Beveiliging en veiligheid
  • Facilitaire dienstverlening
  • Horeca, voeding en bakkerij
  • Maatwerktrajecten
  • Marketing, communicatie en evenementorganisatie
  • Toerisme, luchtvaart en recreatie
  • Uiterlijke verzorging
  • Nederlands, rekenen en digitale vaardigheden
  • Verkoop en ondernemerschap
  • CIOS, sport en bewegen

Nieuws en artikelen

Geert Hendriks

Contact & aanmelden

Wil je meer informatie, heb je een vraag of wil je je aanmelden voor deze opleiding? Vul dan onderstaand formulier in. Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op. Dank je wel!

Bekijk ook eens

Klantgerichtheid met een oprechte glimlach? Til het serviceniveau van jouw (horeca-)zaak naar een hoger niveau. Dankzij de maatwerkcursus Hospitality weten jouw medewerkers straks precies hoe ze gasten in de watten moeten leggen.

Horeca, voeding en bakkerij
Geert Hendriks, Luc Poelen

De cursus HACCP geeft jou of je medewerkers de kennis die nodig is over hygiƫne en het voorkomen van voedselvergiftigingen en -infecties in de horeca.

Horeca, voeding en bakkerij
Geert Hendriks, Luc Poelen

Wil jij de horeca-vakmensen van de toekomst opleiden in jouw bedrijf? Jouw enthousiasme voor het vak overbrengen op nieuwe medewerkers, studenten en stagiairs? Met de cursus Leermeester SVH weet jij precies welke begeleiding en vaardigheden zij nodig hebben om te kunnen werken in de horeca.

Horeca, voeding en bakkerij
Geert Hendriks, Luc Poelen

Duur

In overleg.